rainy Ireland! Rainy? Ireland? - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Leen Nuyts - WaarBenJij.nu rainy Ireland! Rainy? Ireland? - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Leen Nuyts - WaarBenJij.nu

rainy Ireland! Rainy? Ireland?

Blijf op de hoogte en volg Leen

10 Oktober 2012 | Ierland, Dublin

Ik hoor het de meeste mensen nog zeggen, telkens wanneer er in België een druppel uit de hemel viel! "Wen er maar aan, in Ierland is het nog veel erger". Nu weet ik niet of het is omdat ik mij had voorbereid op 24/24, 7/7 regen, of omdat het een extreem milde maand geweest is, maar die regen valt hier precies nogal mee! In deze 4 weken dat ik in Ierland ben (Oh help! al vier weken! nee, hoor volgens mij kwam ik gisteren pas aan!!) heeft het hier nog niet echt veel geregend. Een bewijs hiervan is dat ik mijn regenbroek, die ik speciaal heb gekocht tegen het slechte weer, nog maar 2x heb moeten benuttigen, terwijl ik toch wel elke dag mijn fiets van stal haal (een van de beste investeringen tot nu toe!) Dus al bij al, is het weer hier niet slecht! En dat is niet het enige wat 'niet slecht' is! verre van. In het begin was ik wat bang van Dublin en Trinity College. Alles was zo groot en chaotisch en druk! Maar dan werd ik gelukkig opgevangen in mijn faculteitje. En die 'tje' kan je letterlijk nemen. Met lessen waarin het aantal deelnemers varieert tussen 5 en 20, met superinteressante lessen die telkens gevolgd worden door nog interessantere discussies waar je geconfronteerd wordt met andere culturen en gewoontes, met sociale avonden waar hapjes en drankjes geserveerd worden à volonté, met professoren die je de weg wijzen naar de kapel terwijl je je glas wijn nog vast hebt en je dan voorstellen om op het orgel te spelen en met georganiseerde uitjes met je klasgenoten, is het niet zo moeilijk om je thuis te voelen en kan je niet anders dan er verliefd op worden. Dus hoewel ik nog steeds het gevoel heb dat ik nog maar net gearriveerd ben, en me aan het settelen ben, kan ik al met een gerust hart zeggen: I LOVE MILLTOWN!! Al weet ik niet of ik dat nog ga zeggen wanneer de deadlines voor de essays dichterbij komen :p. Achja we zien wel!

TOT SCHRIJFS!!

p.s. Dit weekend staan er twee dagtrips op het programma, dus daarvan volgt zeker een reisverslag. Ik ga mijn best doen om jullie niet te lang op jullie honger te laten zitten!

  • 10 Oktober 2012 - 20:57

    Ann:

    Hey Leen, stiekem toch een beetje jaloers op jouw ervaringen, de mensen die je ontmoet, de kennis die je opdoet. Moest ik 20 jaar jonger zijn...tot welke leeftijd mag je daar studeren trouwens?
    groetjes uit Morkhoven van ons allemaal,

    Ann

  • 10 Oktober 2012 - 20:59

    Leen Nuyts:

    Net zoals in leuven hebben ze in ISE ook werkstudenten.
    Er zit een vrouw bij mij in de klas die 70 is ofzo en theologie studeert als hobby.
    Dus ik denk niet dat er een leeftijdslimiet opstaat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

Mijn naam is Leen Nuyts, ik ben 21 jaar en een studente godgeleerdheid en godsdienstwetenschappen aan de K.U.Leuven Vanaf 12 september vertrek ik voor drie maanden op erasmus naar Dublin in Ierland, waar ik een master 'interreligious studies and intercultural theology' ga studeren aan de school of Eucemenics. dus als je mijn ervaring wat wil volgen, be welcome! enjoy!

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 8307

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 24 December 2012

Dublin-erasmus

Landen bezocht: