eerste dag: veel rondrijden en geld uitgeven - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Leen Nuyts - WaarBenJij.nu eerste dag: veel rondrijden en geld uitgeven - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Leen Nuyts - WaarBenJij.nu

eerste dag: veel rondrijden en geld uitgeven

Blijf op de hoogte en volg Leen

12 September 2012 | Ierland, Dublin

Een eerste dag is altijd hectisch. Vooral als je ergens alleen naartoe gaat en geen idee hebt wat exact je eindbestemming is. Akkoord, ik wist dat ik naar Dublin moest, en had zelfs het adres van mijn nieuwe woonst opgeschreven, maar toch is het altijd spannend als je op de bus zit en je niet weet waar je naartoe moet.

En als je er bent...dan begint het nog maar net. appartement inspecteren, kamer in orde brengen, uitpakken, kamer wat personaliseren, en oh ja, ondertussen niet vergeten om middageten te eten. En daarna... hmm zoveel te doen en langs de andere kant ook weer niets, want eigenlijk heb ik vandaag vooral als een kieken zonder kop wat rondgelopen... en dan toevallig een telefoonwinkel gevonden en een sim-kaart gekocht... en dan even later toevallig een tweedehandswinkel voor fietsen gezien en een fiets gekocht (die ik nog niet in mijn bezit heb omdat de fietsenmaker zo vriendelijk was om nog een gratis check up te doen zodat hij zeker in orde is)

Ook mijn eerste paniekaanval heb ik vandaag al gekregen. Ik ging naar het international office voor wat informatie en daar was het eerste wat die vrouw mij vroeg, of ik mijn acceptatiebrief had gekregen in Juli. WHAT!? ACCEPTATIEBRIEF??? ik wist van niets en ik stond ook nergens in de computer! PANIEK! tot het ineens bij de vrouw opkwam om mij te vragen of ik een post-graduate student was (dus een master ginder), wat effectief het geval is. Dat is een andere lijst waar zij niet aankon en die werken met totaal andere procedures blijkbaar. Dat office was jammer genoeg al gesloten, dus is het afwachten tot morgen en hopen dat ik daar wel in de computer zit.

met andere woorden heb ik vooral veel geld uitgegeven (tjah... eerste maand huur, busticket voor 5 dagen, fiets, eten en drinken...het telt snel op) en veel rondgereden (bus op, bus af, andere bus op, andere af... handig zo'n ticket) zonder eigenlijk te weten wat mijn doel juist was.

Hopelijk wordt het vanaf morgen wat gestructureerder. Ik heb in ieder geval al een plan in mijn hoofd: fiets gaan halen, naar het international office rijden voor wat informatie (the postgraduate sectie dan) en daarna eens gaan kijken hoe mijn nieuwe faculteit eruit ziet. En terwijl hopen dat ik niet verloren rijdt onderweg ;-)

tot de volgende!

xx

  • 12 September 2012 - 20:03

    Elisah:

    Samengevat: de eerste dag was spannend! Ik kan het me levendig voorstellen... Goh, ik hoop dat alle belangrijke zaken (zoals die brief) snel geregeld zijn zodat je de stad op je gemak kan verkennen :-)

  • 12 September 2012 - 20:33

    Marlies:

    Cause we belong together now yeah
    Forever united here somehow yeah
    You got a piece of me
    And honestly
    MY LIFE WOULD SUCK WITHOUT YOU!

  • 13 September 2012 - 00:02

    Leen Nuyts:

    oooh marliesje! ik mis u nu al!
    je moet zeker eens op bezoek komen vind ik!
    en vrijdag 9 november zeker even naart kot komen, want dan kom ik ook!
    xx

  • 13 September 2012 - 00:02

    Leen Nuyts:

    oooh marliesje! ik mis u nu al!
    je moet zeker eens op bezoek komen vind ik!
    en vrijdag 9 november zeker even naart kot komen, want dan kom ik ook!
    xx

  • 13 September 2012 - 00:03

    Leen Nuyts:

    oooh marliesje! ik mis u nu al!
    je moet zeker eens op bezoek komen vind ik!
    en vrijdag 9 november zeker even naart kot komen, want dan kom ik ook!
    xx

  • 13 September 2012 - 16:01

    Dirk:

    Dat komt wel in orde daar... heb ik al lang door...
    Geniet er van...
    Ullie mama staat hier naast mij en zegt ook dat het in orde is dus...

    Tot lees...

    groetjes
    Dirk

  • 13 September 2012 - 16:38

    Tiny:

    Ik lees het al en zie het op je foto's. Ge gaat u daar snel thuis voelen. Geniet er van en tot lees.
    Tanteke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

Mijn naam is Leen Nuyts, ik ben 21 jaar en een studente godgeleerdheid en godsdienstwetenschappen aan de K.U.Leuven Vanaf 12 september vertrek ik voor drie maanden op erasmus naar Dublin in Ierland, waar ik een master 'interreligious studies and intercultural theology' ga studeren aan de school of Eucemenics. dus als je mijn ervaring wat wil volgen, be welcome! enjoy!

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 8330

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 24 December 2012

Dublin-erasmus

Landen bezocht: