weekend full of banter = week full of reading - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Leen Nuyts - WaarBenJij.nu weekend full of banter = week full of reading - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Leen Nuyts - WaarBenJij.nu

weekend full of banter = week full of reading

Blijf op de hoogte en volg Leen

17 Oktober 2012 | Ierland, Dublin

Het fijne aan een geweldig weekend, naast het weekend zelf, is dat je er nog lang van kan nagenieten. In de bibliotheek vertoevend, met niet steeds het meest interessante boek voor mijn neus, durven mijn gedachten wel eens afdwalen naar die twee geweldige dagen dit weekend. Nagenietend van het adembenemende uitzicht op de kliffen van de noordkust, terug glimlachen bij het paraplu-zwaardgevecht in het kasteel van Dunlace, nalachen bij het zien van de gezichten van diegenen die, tijdens het poseren op de Giants Causeway, verrast werden door een wilde golf en daarna hun jeans moesten openhangen in de terugrit, wat natuurlijk voor heel wat commentaren zorgde. Glimlachend je hoofd schudden wanneer je terugdenkt aan die avond in de pub, waar "only one drink" op een of andere manier steeds weer vol op tafel kwam te staan, net nadat je zei dat je na deze echt wel ging vertrekken. Terug wat pijn, maar ook voldoening ervaren in je benen als je terugdenkt aan de wandeling in Howth, waar de natuur ook geweldig is! Terug beginnen soezelen als je terugdenkt aan hoe aangenaam de tafel bij de haard in de pub was nadat je uitgeregend daar was toegekomen.....

Maar die mijmeringen worden dan steeds weer doorbroken door het andere deel van mijn brein dat lichtelijk in paniek begint te geraken door al het werk dat zich begint op te stapelen... reading assignments voor het vak 'authority, tradition and Ecumenics", een presentatie die moet voorbereid worden voor het vak 'comparative theology', teksten die moeten gelezen worden voor het vak 'nonviolence and conflict resolution', term papers die moeten geschreven worden tegen eind december en waar ook nog heel wat literatuuronderzoek aan moet voorafgaan.. en oja, ergens in mijn achterhoofd is er ook nog een rood flikkerend lampje dat 'THESIS' heet.

Veel te doen, veel te beleven. Zowel academisch als reisgewijs is het in ieder geval een hele ervaring! ik kan mij stilaan beginnen voegen bij diegenen die beweren dat het iets is dat iedereen moet meegemaakt hebben tijdens zijn studie!

Tot schrijfs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

Mijn naam is Leen Nuyts, ik ben 21 jaar en een studente godgeleerdheid en godsdienstwetenschappen aan de K.U.Leuven Vanaf 12 september vertrek ik voor drie maanden op erasmus naar Dublin in Ierland, waar ik een master 'interreligious studies and intercultural theology' ga studeren aan de school of Eucemenics. dus als je mijn ervaring wat wil volgen, be welcome! enjoy!

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 8313

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 24 December 2012

Dublin-erasmus

Landen bezocht: